Sunday, April 26, 2009

Jangan jadi budak sekolah – Julia Ziegler

www.utusan.com.my

Selepas berlaku kemelut antara pengarah muda Pierre Andre dengan produser filem David Teo, tercetus pula satu lagi konflik baru melibatkan penerbit filem itu.

Kali ini membabitkan teraju utama filem Jangan Tegur, Julia Ziegler yang didakwa mungkir janji kerana gagal menghadiri promosi filem tersebut yang ditayangkan sejak 9 April lalu.

David dikatakan menggugurkan nama Julia kerana kecewa dengan sikap pelakon itu yang hanya mampu memenuhi dua lokasi promosi daripada 14 lokasi yang telah dipersetujui sebelum ini.

Kerana sikap Julia itu, Metrowealth Movie Production dikatakan serik untuk mengambilnya membintangi filem terbaru terbitan syarikat berkenaan.

Julia yang ditemui pada majlis ulang tahun ke-14 Majalah Mangga di Saloma Bistro pada 18 April lalu menceritakan kekecewaannya terhadap David.

Pelakon itu mendakwa David memberikan jadual promosi pada saat-saat akhir ketika dia sedang sibuk menjalani penggambaran dengan produksi lain.

David dikatakan enggan bertolak ansur sedangkan Julia sanggup menghadiri dua rangka promosi selepas menyusun semula jadual penggambarannya.

“Jangan cuba mempermainkan saya,” luah Julia kepada wartawan NIEZAM ABDULLAH dua hari sebelum dia berlepas ke Georgia, Amerika Syarikat untuk menemui kakaknya. Julia, tolong jawab!Kenapa muka masam saja ni? Penat ke?

Penat sikit bang. Baru balik shooting Momok The Movie arahan Pierre. Dari lokasi, terus datang ke majlis ulang tahun majalah Mangga ni.

Tengok muka macam ada sesuatu yang tak kena? Ada masalah kerja ke?

Entahlah, fikiran saya hari ini betul-betul berserabut. Penat ada sedih pun ada bila fikir macam-

macam orang buat pada kita.

Orang buat? Maksud Julia?

Yalah... kadang-kadang orang tak faham kerja kita dan nak salahkan macam-macam. Saya penat dengan orang yang begini.

Ada masalah dengan David Teo ke? Dengar cerita Julia tak pergi promosi Jangan Tegur. Kenapa?

Itupun salah satu masalah juga. Macam ini ceritanya. Lepas penggambaran filem Jangan Tegur tu saya memang mengaku kepada David nak ikut promosi filem itu. Tapi saya dah bagi tahu kepada pihak Metrowealth supaya bagi jadual (promosi) tu sebulan sebelum siri jelajah mereka. Yalah... saya ada kerja juga. Nak berlakon dengan produksi lain.

Dia orang bagi jadual tu?

Bagi. Tapi bukan sebulan sebelum sebaliknya seminggu sebelum. Masa tu saya dah terikat dengan penggambaran dengan produksi lain. Saya tak dapat nak pergi promosi sebab masa yang diberi pada saya itu tak sesuai kerana terlalu singkat. Yang saya sedih David telefon saya marah-marah. Kenapa pula nak marah-marah? Jangan jadi macam budak sekolah.

Daripada 14 siri promosi, takkan satu pun tak boleh ikut. Sibuk sangat ke Julia ni?

Sebelum ini saya dah bincang dengan David. Saya kata kalau dia nak buat promosi biarlah di dalam Kuala Lumpur. Dia kata okey. Bila dapat jadual, saya kena pergi ke Singapura dan beberapa tempat di luar Kuala Lumpur. Tak bolehlah macam itu. Tapi kerana dia, saya susun juga jadual. Akhir sekali saya hanya dapat pergi ke dua lokasi saja. Malang sekali dia naik angin dan marah-marah saya. Dia merajuk dan tak nak langsung panggil saya terlibat dalam promosi tu walaupun saya dah susun jadual kerana nak tolong dia.

Apabila heboh cerita kononnya Julia mungkir janji, Julia tak rasa sakit hati?

Saya tak nafikan memang geram juga sampaikan saya terpaksa gunakan kakak saya untuk masuk campur (berurusan dengan David). Dia orang kena ingat, saya ni bukan artis mereka sepenuh masa. Saya tak tandatangani kontrak jadi artis untuk mereka. Cuma untuk berlakon filem mereka (Jangan Tegur) saja. Dia tak ada hak nak memperlekehkan saya sesuka hati.

Selain kena marah dengan David, ada tak perkara lain yang Julia terkilan?

David cuba masuk campur persahabatan saya dengan Pierre Andre. Dia jumpa saya, dia kata kalaulah saya kahwin dengan Pierre, mesti saya kena cerai (dengan Pierre) punya. Apa ni? Kenapa cakap macam tu? Dia bukan Tuhan nak tentukan semua benda.

Mungkin David masih terluka dengan sikap Pierre. Sebab itu dia cakap macam tu.

Saya nak kawan dengan sesiapa pun itu semua hak peribadi saya. Jangan cakap perkara yang tak elok. Buat tuduhan yang tak sepatutnya. Saya mengaku Pierre memang kawan baik saya buat masa ini. Tapi kami bukan bercinta. Yang penting kami boleh faham masalah masing-masing. Selama ni saya banyak bersabar dengan sikap David.

Julia dengan Pierre bercinta ke sebenarnya?

Bercinta? Taklah. Kami kawan. Saya memang sayang dia tetapi sebagai kawan. Dia berbakat. Saya puji kemahiran yang dia ada. Selama ini dia banyak bagi nasihat kepada saya. Dalam masa yang sama Pierre pun banyak juga belajar dengan saya macam mana hendak hidup berdikari. Persahabatan kami tak ada masalah. Cuma bila ada orang nak cetuskan persahabatan kami, itu yang saya tak suka.

2 comments:

Aeyqa Zaleigh said...

Betul tindakan kak jia tuh!! uuiiikkssss... senang2 ajer si david tuh nak buat mcmtuh. kak jia bukannya ada buat agreement utk jadi artist metrowealth tp cuma BERLAKON shj. Dan nih lg 1..,dia tak berhak nk masuk campur hal peribadi walau dgn sesiapapun yg dia pernah bekerja. Nk masuk campur boleh tetapi berpada-pada lah.. Kalau adik pun marah juga kena tembak mcmtuh!

Syarifah Zulikha said...

ala.. commonly julia.. u yang pilih jalan tu.. so u jugalah yang kena tanggung risikonya.. commonly, u tau kan macam mana kehidupan seorang artis.. so sabar sajalah..