Sunday, November 23, 2008

Julia & Yusry - B*Pop

Julia & Yusry kami sama-sama ego
Oleh Zubir Mohd Yunus

www.bharian.com.my

SELEPAS mencapai kutipan memberangsangkan RM6.7 juta menerusi Cicakman pada 2006, KRU Studios pastinya mensasarkan jumlah yang lebih tinggi menerusi sekuel Cicakman2: Planet Hitam yang bakal 'merayap' di pawagam mulai 11 Disember ini. Sebagai pengarah, Yusry sekali lagi pasti menampilkan hasil kerja yang lebih hebat.

Namun, apabila berbicara mengenai 'pemuda terhangat' di pasaran ini, peminat tidak mampu melupakan peristiwa pahit yang pernah melanda hidupnya apabila secara sah bercerai dengan aktres terkenal, Erra Fazira pada 10 Julai 2006. Bekas isterinya itu sudah pun menemui kebahagiaan bersama Engku Emran. Tapi, hingga hari ini Yusry masih sendiri belum menemui calon isteri yang sesuai.


Antara faktor yang melengahkan pencarian teman hidup itu apabila dia dikatakan seorang yang workaholic, sekali gus gagal mempertahankan hubungannya dengan beberapa wanita yang pernah dikaitkan dengannya sebelum ini.

"Kerja saya bermusim, kalau tengah sibuk, memang sibuk. Tapi, kalau tak ada kerja, pasti ada masa. Sebab itu kalau nak kata saya seorang workaholic, saya tak berapa setuju. Bukan saya tidak ada niat untuk berumah tangga sekali lagi, tapi saya tak mahu beriya-iya, kalau ada jodoh, tiba waktu yang sesuai, pasti saya akan bertemu calon isteri yang benar-benar memahami diri saya seadanya, insya-Allah," kata Yusry penuh keyakinan.

Pun begitu, Yusry tidak menolak ketika diajukan soalan yang agak panas berhubung kemelut yang pernah melanda rumah tangganya sebelum ini. Gara-gara perceraiannya dengan Erra, Yusry dikatakan bersikap dingin dengan seorang selebriti popular. Sejauh mana kesahihan khabar angin itu?

"Apabila berlakunya sesuatu yang serius, lazimnya ia membabitkan lebih daripada satu sebab. Dalam hal saya dan Erra, saya tidak mahu menyalahkan sesiapa. Tapi, apabila menjawab soalan itu, terus terang saya katakan, antara saya dan selebriti popular itu, kami sememangnya sudah terputus hubungan, kalau jumpa tak bertegur sapa. Saya tak mahu hipokrit mengatakan kami masih berkawan," katanya tanpa berselindung.

Kini, bagaimana kesudahan perhubungannya dengan Julia apabila desas-desus mengatakan mereka berkawan rapat, tapi apa statusnya hari ini hanya empunya diri ada jawapan. Melihat kepada kemesraan yang terjalin ketika menjayakan sesi fotografi, tidak dinafikan antara Yusry dan Julia, dari pandangan mata kasar seperti ada sesuatu yang belum mampu dizahirkan kedua-duanya.

"Julia kawan baik saya, antara saya dan dia, kami sentiasa bersikap terbuka, tak pernah nak 'control'. Dalam perhubungan, jangan ada sikap hipokrit. Kami selesa bersama. Tapi, untuk menjalin hubungan lebih serius, saya belum sedia. Tengok sajalah kerja-kerja saya. Saya takut tak boleh fokus pada perhubungan itu, nanti elok-elok jadi kawan, apabila saya tak mampu beri masa, nanti jadi musuh," jelasnya lagi.

Sekali lagi Yusry dijolok dengan soalan sensitif, namun dia sedia memberikan kerjasama asal saja tidak keterlaluan. Dalam sibuk Yusry mengukuhkan namanya dalam empayar perfileman global, dia tidak terlepas dengan gosip liar apabila dikatakan menjalin hubungan 'terlarang' dengan artis di bawah naungan KRU Music Group (KMG), sekali gus menguatkan dakwaan dia tidak berminat dengan wanita.

Tidakkah kelelakiannya tercabar apabila dia dituduh gay?

Terguris hati dituduh gay

"Memang saya rasa terguris dan tercabar! Masyarakat di luar sana, apabila membaca dakwaan itu, mereka yang tak kenal saya, akan mempercayainya. Kawan-kawan tahu, saya 'straight'! Lurus macam pembaris! Naluri saya 100 peratus terhadap wanita, tidak ada sekelumit pada lelaki! Tengok gaya pun tahulah, lelaki tetap lelaki.

"Orang nak mereka cerita sensasi di internet, tapi wartawan tidak begitu. Sekalipun saya rasa tercabar, tapi saya masih mampu mengawal diri kerana ada orang lain, kena fitnah lebih teruk! Sekali lagi saya nak tegaskan di sini, saya lurus selurus-lurusnya! Namun, saya tidak bermaksud menghina lelaki gay, cuma saya bukan salah seorang daripada mereka. Everyone got gay�s friend!," tegasnya.

Sementara itu, Julia mempunyai perspektif berbeza terhadap Yusry.

"Saya memang menyukai Yusry, dia memiliki ciri-ciri lelaki yang saya minat, boleh memberi kebahagiaan dalam hidup. Tapi, untuk berkawan lebih serius, saya takut. Saya tak pasti adakah ini masa yang sesuai. Nak lafaz kata sayang atau cinta tu memang susah sebab kami jarang bertemu. Tapi, takkanlah perigi cari timba, Yusry sendiri tak pernah cakap apa-apa dengan saya, cuma selama ini kami selesa berkawan baik, itu saya tak nafikan.

Julia akui dirinya ego

"Yusry tak pernah cakap nak serius dengan saya, mungkin dia ego. Tapi, saya sendiri pun sama, sebenarnya kami sama-sama ego! Mungkin belum tiba masa yang sesuai, tak perlu terburu-buru. Orang kata, easy come easy go, jadi lebih baik beri kami masa. Buat masa ini, kami sekadar berkawan rapat, tapi kalau jumpa memang satu kepala," jelas Julia merungkai sedikit persoalan.

Andai ditakdirkan suatu hari tiba-tiba Yusry melafazkan kata-kata ini: "Julia, I love you! Ada jodoh kita kahwin." Apa reaksi Julia?

"Pastinya apabila Yusry cakap macam tu, sememangnya kami sudah benar-benar bersedia untuk komitmen. Saya pasti akan membalas, Yusry, I love you too, I'm starting to love you. Aduh malunya! Beginilah, Yusry adalah pantulan diri saya, dia umpama bayang-bayang. Kami sama-sama workaholic, tak hipokrit dan boleh berkongsi banyak perkara. Tapi, masalahnya sekarang, Yusry tak pernah cakap apa-apapun!," kata Julia akhirnya berterus-terang sekalipun masih samar-samar.

Dakwaan Yusry seorang playboy, bagaimana penerimaan Julia?

"Macam-macam orang cakap pasal Yusry, tapi saya yakin dia tidak begitu. Samalah halnya apabila orang bercakap mengenai diri saya. Masing-masing pernah melakukan kesilapan, jadi baik saya atau Yusry, terimalah diri ini seadanya," kata Julia yang memegang watak cikgu tadika menjayakan satu babak dalam Cicakman2: Planet Hitam.

INFO: Julia

* NAMA PENUH: Julia Bob Fauzi Ziegler
* UMUR: 24 tahun
* FILEM: Kayangan, Cuci, Cicakman 2: Planet Hitam, Jangan Tegur dan Bego (usaha sama Malaysia-Indonesia)
* DRAMA: Kasih Iftitah, Ampang Medikal, Qasidah Buat Laila, Nun Di Sana Cintaku dan Bicara Aur Dengan Tebing 2



INFO: Yusry

* NAMA PENUH: Yusry Abdul Halim
* UMUR: 35 tahun
* FILEM (CGI): Cicakman 2: Planet Hitam, Deadline (usaha sama Malaysia-Amerika Syarikat), Jin Notti, My Spy dan Magika
* DRAMA (CGI): Bionik



INFO: Cicakman2-Planet Hitam

* TARIKH TAYANGAN: 11 Disember 2008
* BAJET: RM2.5 juta
* SASARAN PENONTON: 1 juta
* JUMLAH SKRIN: 70
* NEGARA LAIN YANG TURUT TAYANG: Brunei, Singapura dan Indonesia
* PELAKON: Saiful Apek sebagai Cicakman/Hairi, Aznil Nawawi (Profesor Klon) AC Mizal (Ginger Ghost 1), Adlin Aman Ramli (Ginger Ghost 2), Sharifah Amani (Iman) dan Louisa Chong (Miss Cheef)
* PENAMPILAN KHAS: Tamara Blaszenky (Rrama), Julia Ziegler, Linda Onn, Datuk Jalaluddin Hassan, Julie Dahlan dan Harry Boy
* LAGU RUNUT BUNYI: Planet Hitam (Tyco), Dibius Cinta (duet Melly Goeslow dan Yusry KRU) dan Mau Yang Besar (Pianka)
* ARAHAN: Yusry
* TERBITAN: KRU Studios dengan kerjasama Grand Brilliance Sdn Bhd
* PENCAPAIAN: Menyertai tayangan perdana dunia kategori Superhero di Asia pada Festival Filem Antarabangsa Pusan, Korea Selatan
* PENAJA: Celcom, 1901 Hotdog, Nationwide Express dan Naza Bike

1 comment:

Anonymous said...

hi julia...
u memang sepadan dengan yusry. semoga u bertemu dengan lelaki yang baik jika u tidak punya jodoh dengan dia.. tabah lah julia...