Sunday, December 21, 2008

Julia bukan perampas

www.hmetro.com.myOleh MAIAMALINA MOHAMED AMIN

Begitupun, aktres dan model popular, Julia Ziegler, 24, tidak pernah menggunakan kelebihan itu untuk menawan hati golongan VIP bagi menikmati kemewahan hidup dan kelihatan hebat di mata masyarakat.

Menurutnya, dia tidak perlu mencari penaja untuk hidup senang kerana dia masih ada kudrat untuk mencari harta sendiri. Atas sebab itu dia rela mengorbankan masa lapangnya dengan bekerja keras menjalani penggambaran drama dan filem.

Oleh itu sehingga kini adik kepada pemilik Niche Films, Linda Ziegler ini, menjelaskan hatinya belum dimiliki sesiapa kerana masanya banyak tertumpu pada kerja.

"Setakat ini saya masih bersendirian. Tumpuan sekarang lebih terarah kepada mencari rezeki dan mahu memantapkan kerjaya sebagai pelakon serta model.

"Saya mahu memuaskan hati keluarga, terutama orang tua saya. Saya teringin sekali menyenangkan mereka dan membalas semula segala penat lelah mereka menjaga saya dulu.

"Sebaik segala impian ini tercapai, baru saya akan memikirkan mengenai diri sendiri, termasuk mencari pasangan hidup," katanya yang bakal muncul dalam telefilem Jawa berjudul Wak.

Menyelak gosip cintanya terdahulu, anak ketiga daripada empat beradik ini pernah digosip berpacaran dengan Raymee Innuedo dan Yusry KRU. Dia juga dikatakan pernah mendampingi Bard R1.

Tidak cukup dengan itu, wanita cantik ini dikhabarkan bercinta dengan pelakon dan pengarah muda, Pierre Andre, namun menafikan mereka ada hubungan istimewa. Sebaliknya menjelaskan mereka hanya berkawan rapat sehingga terdedahnya gosip cinta Pierre dengan Maya Darina Dahlan, baru-baru ini.

Terbaru, pemilik nama penuh Julia Bob Fauzi Ziegler ini dicanang memadu kasih dengan aktor yang juga suami kepada pelakon wanita popular, selepas kedua-duanya dilihat mesra sambil minum bersama di sebuah restoran.

"Mana dapat cerita ini pula. Saya dengan pelakon itu tiada hubungan istimewa melainkan rakan seperjuangan dalam dunia seni. Apatah lagi kami beberapa kali digandingkan bersama dalam drama.

"Saya tidak mahu menjalin hubungan dengan lelaki yang menjadi hak orang lain, sama ada bergelar suami atau teman lelaki. Kalau saya berkawan dengan suami atau tunang orang sekalipun, saya akan pastikan rapat dan mesra juga dengan isteri mereka untuk mengelak prasangka buruk.

"Memang begitu cara saya. Saya tidak akan membiarkan diri terdedah dalam bahana cinta suami atau tunang orang. Biar saya sendirian tanpa sesiapa, asalkan tidak digelar perampas hak orang," katanya.

Julia tidak mahu dilabel peminat sebagai perampas suami orang. Sementelah lagi senario industri seni tempatan kebelakangan ini dicemari insiden perceraian artis, termasuk kes popular Abby-Norman-Memey.

"Saya tidak mahu menjadi antara yang terbabit dalam kes sedemikian, sebab itu saya tegaskan tidak berhasrat main mata dengan kepunyaan orang lain. Seboleh mungkin mahu mengelak perkara sedemikian terjadi.

"Mengenai gosip saya keluar dengan pelakon lelaki itu, saya akui ada keluar minum bersamanya, tetapi tidaklah semesra seperti digambarkan. Lagipun saya dan isterinya berkawan rapat. Dia tahu kami keluar atas urusan kerja," katanya.

Mengenai jejaka pilihan hatinya, pelakon utama filem seram, Jangan Tegur ini menjelaskan, tiada kriteria tertentu ditetapkan untuk memilih pasangan hidup. Cukuplah jika lelaki itu seorang yang memahami.

Menurutnya, dia tidak terlalu cerewat memilih kawan, cuma lebih senang jika dapat berdamping dengan orang yang memahami kerenah, corak kerjanya dan boleh menyesuaikan diri dengan keluarga tercinta.

"Saya tidak menetapkan kriteria tertentu untuk mencari calon suami, cuma mahukan seorang yang memahami dan pandai mengambil hati saya. Tidak kisah dia daripada kalangan artis mahupun orang luar. Yang penting, dia tahu kerja saya bagaimana dan tidak cemburu buta.

"Namun buat masa ini saya belum terfikir untuk mendirikan rumah tangga. Belum bersedia dan tidak sampai seru lagi. Lagipun perjalanan masih jauh. Karier saya baru hendak berkembang," katanya.

Pun begitu, Julia tidak menetapkan tempoh masa untuk mendirikan rumah tangga. Semuanya bergantung kepada jodoh. Dia juga tidak mahu menetapkan jarak usia tertentu dengan calon suami kerana menganggap semua itu di luar kuasanya.

Sehubungan itu, dia tidak menolak jika dijodohkan dengan lelaki seusianya atau lebih muda daripadanya. Julia juga menerima jika takdirnya bersama lelaki berusia. Namun biarlah perbezaan dalam jarak 10 tahun, tidak lebih daripada itu.

4 comments:

Anonymous said...

u are good girl.
i think semua tu adalah dugaan sebagai artis malaysia, yang tak leh tgk org seanng sikit

Anonymous said...

u are good girl
hehe. biar apa org kata.. janji u tak susah kan org lain..

Atiqa Zaleigh R. said...

Apa yang u rasa itu terbaik antara yang terbaik sebelum ni..,teruskan!
i sokong ajer.. (^_^)

Anonymous said...

what a good girl..
hehe..