Saturday, December 6, 2008

Kata XX: Resepsi perkahwinan impian

Oleh Diyanah Anuar

www.bharian.com.my

5 lokasi meterai kasih impian model dan pelakon, Julia Ziegler

1. Tepi pantai.
Saya bayangkan majlis diadakan di tempat tinggi di tepi pantai supaya tetamu dapat melihat keindahan panaroma. Lokasi ini mampu membangkitkan suasana romantis dan menjadi kenangan sukar dilupakan, biarpun majlis ringkas. Saya fikir tidak ramai melakukan majlis perkahwinan sebegini, jadi ia tentu istimewa.

2. Kemeriahan desa.
Saya tidak ada kampung halaman, jadi sudah tentu saya impikan majlis...

perkahwinan di desa yang meriah, riuh-rendah dan jiran tetangga semua bergotong royong.

Saya pernah menghadiri majlis perkahwinan di kampung dan suasananya sungguh menyeronokkan. Kalau boleh, saya mahu majlis perkahwinan saya diadakan dengan konsep tradisional Melayu.

3. Benua Eropah.
Sudah namanya impian, saya teringin mengadakan majlis perkahwinan di luar negara seperti Eropah. Suasana pasti berbeza dari negara kita. Namun, kalau resepsi diadakan di luar negara, tidak ramai pula dapat datang mungkin hanya keluarga terdekat.

4. Rumah ibu bapa sendiri.
Kita semua ada banyak kenangan dan nostalgia di rumah kita dibesarkan. Tentu majlis perkahwinan di rumah ibu bapa menjadi kenangan istimewa. Maklumlah, selepas berkahwin, kita mungkin mengikut pasangan menginap di rumah baru.

5. Hotel.
Kalaulah saya mengadakan resepsi di hotel, saya mahu majlis saya bertemakan serba putih, dipenuhi dengan bunga lili... ibarat kisah fantasi atau fairytale. Saya juga akan lakukan sesuatu yang istimewa di majlis itu, tapi apa ya? Belum terfikir lagilah...

1 comment:

Atiqa Zaleigh R. said...

wa wa wa.... akan ku tunggu...
jangan tak jemput ek... send kad jemputan kat email i taw..(^_")